Coraz częściej do nagrzewania warsztatów samochodowych stosuje się ciepłe powietrze. Jest to korzystne rozwiązanie, gdyż wydajność takiego systemu nadmuchowego wynosi 80-90 %.

Warsztat samochodowy jest specyficznym miejscem gdzie ciągle otwierane są bi zamykane drzwi w trakcie wprowadzania pojazdu. Zimne powietrze w podwórza miesza się z ciepłym wewnątrz budynku więc zmienia się szybko temperatura. Aby móc temu zaradzić warto zastosować system nadmuchowy ponieważ strumień ciepłego powietrza można skierować w dowolne miejsce i wymusić jego ruch. Kolejną zaletą tego systemu grzewczego jest obecność kotła w którym możemy spalać nawet zużyty olej silnikowy jako paliwo, poza tym piec może być na prąd, drewno, gaz lub olejem opałowym. Z ekonomicznego punktu widzenia zasilanie zbędnym olejem z silników aut jest bardzo korzystne, gdyż jest to bardzo problemowy odpad, który może dostarczyć ciepła podczas procesu spalania. Kolejną zaletą tego systemu w którym powietrze nagrzewane jest dzięki spalaniu paliwa jest możliwość spalania w jednym piecu wielu paliw.

Piec automatycznie dostosowuje się do rodzaju zadanego paliwa. Dla warsztatów o dużej powierzchni tworzy się systemy centralnego ogrzewania powietrza. Specjalnymi systemami wentylacji z wymuszonym ruchem ogrzane powietrze trafia równomiernie we wszystkie miejsca budynku warsztatowego.

Minusem są tutaj spore straty ciepła, lecz i z tym można sobie poradzić. W tym celu stosuje się wymiennik usuwający powietrze z warsztatu jednocześnie ogrzewa ciepłem świeże powietrze z zewnątrz. Co nas czego w przyszłości w temacie ogrzewania warsztatów? Zostaną wprowadzone nowe systemy ogrzewania całych warsztatów samochodowych łącznie z biurem. Jednym z takich systemów jest ten w ceramicznymi promiennikami gazowymi. Kolejny to promienniki podczerwieni. Części tych systemów będą mocowane na ścianach bądź samym suficie skąd będzie emitowane ciepło.

Nagrzewnice gazowe do małego warsztatu?

Jednym z oszczędniejszych sposobów ogrzewania warsztatu jest wykorzystanie do tego celu gazu. Jeśli już zaopatrzyliśmy się w źródło gazu warto postarać się o nagrzewnice gazową. Na rynku jest wielu dostawców tego urządzenia, które w okresie zimowym jest niemalże nie zastąpione. Nagrzewnice gazowe mają różną moc. Jedną z ich zalet jest bezpieczeństwo stosowania, poza tym gaz jest stosunkowo tani, a jego zużycie nie przekracza 0,73 kg/h. Nagrzewnica ma solidna i odporna metalowa konstrukcję, co pozwala na długi okres użytkowania.

Dla podniesienia bezpieczeństwa zastosowano szereg nowoczesnych czujników i termostat. Warto nadmienić, że ze względów bezpieczeństwa nagrzewnice gazowe maja oddzielny przycisk iskrownika i przepływu gazu. W większości modeli jest funkcja przepływu powietrza bez nagrzewania. Dmuchawa o dużej mocy wytwarza maksymalny strumień ciepła. Urządzenia takie posiadają nóżki z gumowym zabezpieczeniem antypoślizgowym. Duża moc zapewnia możliwość ogrzania dużej powierzchni.

Dmuchawa gazowa do małego warsztatu

Nie każdy posiada ogromny warsztat zajmujący dużą powierzchnię. Niektórzy posiadają mały nawet przydomowy warsztat, który tez trzeba czymś ogrzać. W tym celu można zakupić nagrzewnice olejowa z kominkiem odprowadzania spalin. Paliwem jest tu olej opałowy znajdujący się w zbiorniku poniżej elementu nagrzewającego i komory spalania. Takie usytuowanie zbiornika sprzyja obniżeniu środka ciężkości przez co nagrzewnica jest mniej wywrotna.

Nagrzewnica olejowa posiada duża ilość czujników i termostat zapewniający bezpieczeństwo w czasie pracy. Kolejnym ważnym elementem wyposażenia jest zintegrowana funkcja zapłonu płomienia i kontroli płomienia. Na jakość nagrzewnicy ma wpływ proszkowa warstwa na obudowie, która jest trwała i ciepłoodporna, poza tym komora spalania jest wbudowana z nierdzewnego metalu. Ponadto jeśli jest olej musi też być filtr, a najlepiej dwa filtru paliwa. Zapłon w nagrzewnicach dla bezpieczeństwa jest elektroniczny. Znajduje się też wskaźnik poziomu oleju w przezroczystym zbiorniku.
Dmuchawa gazowa do małego warsztatu